Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2012

Η γιαγιά και το ...Opel Record, 1960

Αύγουστος του 1960. Η γιαγιά Πολύμνια σε μια φωτογραφία στην οδό Ικτίνου στην Αλεξανδρούπολη. Πίσω της "κούρσα" της εποχής, ένα Opel Rekord P1.
Ένα αυτοκίνητο που παραπέμπει στα αμερικάνικα αυτοκίνητα των παιδικών μας χρόνων. Η Opel άλλωστε, κατά την μεταπολεμική περίοδο, δέχτηκε αρκετές επιρροές από  αμερικάνικα μοντέλα της
δεκαετίας του ‘50.
Το Γερμανικό "οικονομικό θαύμα" είναι συνδεδεμένο με αρκετά μοντέλα Opel όπως τα Olympia, Olympia Rekord, Rekord P1 και Kapitän.

Το πρώτο πραγματικό Rekord εμφανίζεται τον Αύγουστο του 1957 με τον κωδικό P, με αμάξωμα ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του Opel Olympia. Να αναφέρουμε εδώ βέβαια ότι το Opel Olympia παρουσιάστηκε το 1935 (ονομάσθηκε το αυτοκίνητο έτσι εν όψει των Ολυμπιακών αγώνων του Βερολίνου το 1936). Ήταν ένα όχημα σταθμός στην ιστορία της Opel, αφού ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στη Γερμανία με ενιαίο, χαλύβδινο, ενοποιημένο αμάξωμα και πλαίσιο (monocoque), τεχνική που χάριζε στο Olympia υψηλότερα επίπεδα παθητικής ασφάλειας και μικρότερο βάρος, που με τη σειρά του σήμαινε μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Μπορεί να πέρασε σχεδόν απαρατήρητο, όμως ήταν ένα σημαντικό αυτοκίνητο και ειδικά για την Opel, που την διατήρησε στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό γιατί από το καλοκαίρι του 1953, έως το 1986 κατάφερε να πουλήσει σχεδόν δέκα εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Opel Rekord P1
Έχοντας πιο μοντέρνες γραμμές από τον προκάτοχό του, λιγότερες καμπύλες, μεγάλη ελλειψοειδή εισαγωγή αέρα εμπρός, που με τις κάθετες γρίλιες να παρέπεμπε σε δόντια καρχαρία, μεγάλα περιφερειακά παράθυρα (εξ' ου και το Ρ για Panorama που μετά το '60 άλλαξε σε Ρ1), έφτανε τα 4,43 μ. χωρίς όμως ουσιαστικές αλλαγές στο βάρος και στις επιδόσεις. Οι μικρές του διαστάσεις μεγάλωναν με τις μυτερές καταλήξεις των φώτων, ο ιδιαίτερα κεκλιμένος ανεμοθώρακας, που αγκαλιάζει τις πόρτες, και την πλαϊνή γραμμή από νίκελ. Στο εσωτερικό του κυριαρχεί η διχρωμία του μεταλλικού ταμπλό, το μεγάλο λευκό τιμόνι και τα ενιαία καθίσματα. Βέβαια οι πιο φτηνές εκδόσεις ονομάζονταν και πάλι Olympia.

Ο εμπρός και πίσω ανεμοθώρακας λέγεται ότι ήταν αντιγραφές των αντιστοίχων, των Buick Roadmaster και Buick Special Riviera. Έτσι σύντομα στη Γερμανία το αυτοκίνητο αποκαλούνταν από τον ειδικό τύπο  με το παρωνύμιο "Χωριατο- Buick" ("Bauern-Buick"). Υπάρχει όμως και η άποψη ότι ο αρχισχεδιαστής Hans Mersheimer εμπνεύστηκε τον σχεδιασμό τουα αμαξώματος γενικά από την Chevrolet Bel Air του 1955. Μια επιπλέον μόδα που εισήχθη από την Αμερική ήταν η βαφή του αμαξώματος σε δύο τόνους χρωμάτων.
Opel 1200
Αρχικά το αυτοκίνητο διατήρησε το κινητήρα των 1488 cc, με ιπποδύναμη 45 PS του προκατόχου του, η γκάμα των κινητήρων περιελάμβανε από το 1959 τον κινητήρα των 1680 cc με ιπποδύναμη 55 PS αλλά και μία έκδοση του κινητήρα των 1488 cc με ιπποδύναμη 50 PS.
Μια νέα βασική έκδοση με κινητήρα 1196 cc εμφανίστηκε το 1959 που ονομάστηκε Opel 1200, ώστε να αντικαταστήσει το Opel Olympia. Έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1962.
Η παραγωγή του Οpel Record Ρ1 κράτησε από το 1957 ως το 1961, ακολουθώντας τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξώματος, σπορ δίπορτο, στέισον-βάγκον (CarAvan για τους γερμανούς) και τετράπορτο, που το χρησιμοποιούσαν περισσότερο για ταξί. Αντικαταστάθηκε από το PII το 1960.
Πηγές
OPEL Record Olympia του 1958 
Opel (Olympia) Rekord P1 Wikipedia
Opel Heritage
Opel P1 Websites
Related Posts Plugin for   WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου