Τετάρτη, 27 Απριλίου 2011

Ένα διαφορετικό ναυτικό Πάσχα - 1963

Το M/V LEANDROS του Διαμαντή Πατέρα
"Η θάλασσα αφροκοπούσε απ’ άκρη σ’ άκρη και κυνηγούσαν ένα το άλλο τα κύματα και ψήλωναν και δέρνονταν και βαρυβογκούσαν, γκαστρωμένα το χαμό. Δεν πίστευες πως ήταν νερό παρά θεριά ανήμερα· λύκοι και λέοντες και τίγρεις και ύαινες· αρκούδες ασπρόμαλλες, που κοπάδια πεινασμένα έβγαιναν από τα ουρανοθέμελα...
και χύνονταν στο άμοιρο καράβι μας."
Ανδρέας Καρκαβίτσας Η δικαιοσύνη της θάλασσας
-"Το M/V LEANDROS ήταν ένα πανέμορφο σκαρί του Διαμαντή Πατέρα. Ναυπηγημένο το 1962 στη Ριγέκα της Γιουγκοσλαυίας, μόλις είχε ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξείδι. Να φανταστείς ο ναυπηγός ήταν ακόμα μέσα στο καράβι και στις δοκιμές έπιασε τα 22 μίλια. Λίγο πριν το Πάσχα του 1963 τυχαίνει ναύλος, χύδην στάρι από Corpus Christi Τέξας για Τόκυο Ιαπωνία. Βάλαμε ρότα για Ιαπωνία βόρεια από τις νήσους Χαβάη. Το ταξείδι μέσω της διώρυγας του Πάναμα πολύ καλό.
Κυριακή του Πάσχα 1963, μόνο για Ποντοπόρους
-Μεγάλη Παρασκευή χτύπησε το κακό. Κυκλώνας έντασης 12 μας βρήκε βόρεια της Χονολουλού. Παλεύαμε από Μ. Παρασκευή μέχρι και την Δευτέρα του Πάσχα. Το ταξείδι ήταν πολύ δραματικό. Πελώρια τα κύματα. Η πλώρη όλη χάνονταν κάτω από τη θάλασσα. Πάθαμε μεγάλες ζημιές κυρίως στο κατάστρωμα. Όλο το αριστερό παραπέτο λύγισε προς τα μέσα από το κύμα, ενώ το μισό δεξί, κρεμόταν πάνω απ’ τη θάλασσα. 
Το αριστερό παραπέτο ξηλωμένο από την μανία των κυμάτων.
-Ο καπετάνιος δίνει διαταγή να το κόψουν, αλλά ο ναυπηγός το απαγορεύει. Δευτέρα του Πάσχα, Δόξα τω Θεώ, ο καιρός αρχίζει να γαληνεύει, και συνεχίζουμε για Ιαπωνία. Οκτώ μέρες μετά πιάνουμε το λιμάνι του Τόκυο.
Από την γέφυρα η πλώρη μόλις που φαίνεται
Οι ζημιές αρκετές και το καράβι χρειάζεται επισκευές. Προχωράνε μόνο στις απαραίτητες, αφού το γραφείο βρήκε ναύλο για να πληρώσει τη ζημιά και να ολοκληρώσει τις επισκευές. Δημητριακά από Λορέντσο Μαρκές για Ρότερνταμ. 
-Φορτώνουμε και ξεκινάμε για το μεγάλο ταξείδι για Ρότερνταμ γύρω από το ακρωτήρι της Καλής Ελπίδος και ρότα για την Μάγχη. Στη Μάγχη μπήκαμε αρχές Ιούνη με καιρό μπουνάτσα αλλά με πολύ ομίχλη. 
-Η κίνηση στο στενό όπως πάντα μεγάλη. Από το γραφείο ειδοποιούν να κόψει το καράβι ταχύτητα. Μεγάλο λάθος. Ένας πετρελαιάς μας εμβολίζει από αριστερά και δημιουργείται ένα τεράστιο ρήγμα. Το καράβι αντέχει και δεν βυθίζεται. Εκείνο το βράδυ λένε ότι έγιναν καμιά 30αριά συγκρούσεις στο στενό, και όλα ξεκίνησαν από έναν Τούρκο. Μας ρουμουλκούν και μέσα Ιούνη φθάνουμε επιτέλους στο λιμάνι του Ρότερνταμ."
Το ρήγμα στο M/V LEANDROS έφθανε τα πέντε μέτρα. Παρατηρείστε τα ρέλια που τοποθετήθηκαν για λόγους ασφαλείας, αφού το παραπέτο είχε όλο ξηλωθεί. Η πίσω όψη της φωτογραφίας γράφει: " DE ROTTERDAMSCHE DROOGDOK MIJ. FOTOAFDELING No 24929 DATUM: 13 JUNI 1963"
Για τη καταγραφή Θεόδωρος Σ. Αγγελώνιας.

Στοιχεία για το καράβι από Miramar ShipIndex:
Subsequent History:74 FILADELFOS - 74 ARYA SAM - 77 FILADELFOS - 81 FOURKERO II Disposal Data: wrecked 18.05N/40.51E 19.8.81 [Antwerp-Bandar Khomeini, bagged fertilizer]
Name:
LEANDROS
Keel:

Type:
Cargo ship
Launch Date:
7.7.62
Flag:
GRC
Date of completion:
1.63
Tons:
10186
Link:
1179
DWT:
14891
Yard No:
483
Length overall:
162.5
Ship Design:

LPP:
148.0
Country of build:
YUG
Beam:
20.1
Builder:
Brodogradiliste 3 Maj
Material of build:

Location of yard:
Rijeka
Number of
1D-15


screws/Mchy/



Speed(kn):



Naval or paramilitary marking :


A:
*


End:
1981



Related Posts Plugin for   WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου