Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Ο Νταβατζής...Απόκρεως του 1980

  Ποία είναι η ψυχή τών κοινώς λεγομένων απόκρεω[1]; Να φαινώμεθα ότι είμεθα, ό,τι δεν είμεθα. Τούτο ακριβώς είναι ή πηγή της φαιδρότητός μας.
  Βαρύνεσθε ότι είσθε άνδρες, δέν σας πλησιάζει καμμία κόρη χωρίς φόβου ένα κοστούμι εκ του Παναυλή καί αμέσως άπολαμβάνεσθε είς τόν καθρέπτην σας ώς χαριεστάτη Κυρία. Κουράζεσθε νά είσθε γυναίκες,
την έννοούμεν την κούρασιν αυτήν και των έγγαμων και των άγαμων δεν έχετε ή ν' άνοίξητε κρυφά τό ιματιοφυλάκιον του συζύγου η του αδελφού κάποτε του εξαδέλφου και με την ειδικήν των μεταμορφώσεων τεχνών, ης διόλου δεν στερείσθε, εξέρχεσθε από τα αρσενικά boudoirs τέλειοι άνδρες, δηλαδή φαίνεσθε τοιούτοι. Αυτό το φαίνεαθε είναι ακριβώς το μπουκέτο της ηδονής.[...]
Εμφανής η αφέλεια του Νταβατζή...
   Ημέρες των Απόκρεω του 1980 και η φοβερή Γ' τάξη του 2ου Λύκείου Αλεξανδρούπολης γίνεται ενθύμιο σε ένα ενσταντέ κατά την διάρκεια ενός διαλείμματος των γυρισμάτων της υπερπαραγωγής "The Pimp (Ο Νταβατζής)"...
Λίγα λόγια για την ταινία.
Είδος: Κοινωνικό Δράμα
Σενάριο / Σκηνοθεσία: Αφοί Πατιάνι
Παραγωγή: Αχ Νατάχαμ Αλ Ταχάσαμ
Πρωταγωνιστούν:
Pimp(Νταβατζής) - Theo Αγγελώνιας
Βρωμιάρης Τουρίστας? - Δημήτρης Νικηφορίδης
Τουρίστας πιο καθαρός - Βασίλης Θεοδώρου
Άραβας Επενδυτής - Λιλή Δραγατίδου
Τηφλός - Χρήστος Αδάμ
Γνωστή/Άγνωστη - Ντίνα Βαγενά
Κορίτσι Τσάρλεστον - Κατερίνα Βατίτση
Μέθυσος (και πάντα νηφάλιος) - Βαγγέλης Γιαννάτος
Far West boy - Γιώργος Γιοφτσίδης
Disco boy - Γιώργος Ζαχαρίου
Κινεζούλα - η αείμνηστη Χρύσα Γιαννούτσου
σε άλλους διακριτούς και μη, ρόλους:
Σοφία Κώνστα, Ματούλα Δαλαμπάκη, Βηθλεέμ Καραστρατίδου, Ματούλα Γκαμπτζάλα, Θανάσης Γιερέλκης κ.α.
Διάρκεια: 96'
Εισιτήρια: Πολλά
Α' Προβολή: 1980
Ο Νταβατζής και ο πάντα
νηφάλιος...Μέθυσος
  Υπόθεση: Ένα μικρό αγόρι, που νιώθει ότι δεν του ταιριάζει η ήσυχη ζωή του Νησιού, βρίσκει ένα ζεστό σπίτι στους νταβατζήδες και τις πόρνες στις κακόφημες γειτονιές της πόλης που του μαθαίνουν τα μυστικά του επαγγέλματος! Ένας μαστρωπός διατηρεί κατάστημα με είδη quincaillerie στην πλατεία το οποίο είναι βιτρίνα για τις βρώμικες δουλειές του. Ο νταβατζής είναι ο απόλυτος ηγέτης στην πλατεία. Όλοι τον σέβονται αλλά και τον εκτιμούν γιατί έχει τα καλύτερα κορίτσια στην πιάτσα. Σύντομα ο Μικρός Νταβατζής θεωρείται διεφθαρμένος από την μητέρα του και τον πραγματικά διεφθαρμένο δήμαρχο της πόλης, που θέλει να κλείσει τα «σπίτια» για τους δικούς του διαβολικούς σκοπούς...

  Σχόλια:Αρκετά τολμηρή ταινία για τα δεδομένα του είδους και της εποχής. Απο τις ταβέρνες στα βρώμικα, στην παραλιακή και μετά στην πλατεία, η ταινία είναι ένα οδοιπορικό στον βρώμικο κόσμο της πορνείας και των μαστρωπών της νύχτας. Απόλυτα cult
Ο Νταβατζής και ο Άραβας
επενδυτής-παραγωγός.
  Λίγα λόγια για τον χαρακτήρα του νταβατζή: Ο νταβατζής είναι εύσωμος, ευπαρουσίαστος, δυναμικός, με χαμηλό πνευματικό επίπεδο άνθρωπος. Το λέω αυτό γιατί αν είχε περισσότερο μυαλό δεν θα καταντούσε ποτέ έτσι, να κάνει αυτή τη δουλειά. Αν τον ρωτήσεις τί δουλειά κάνει, αν δεν ντρέπεται να σου το πει, θα σου πει ότι είναι συνοδός παντρεμένων ή ανύπανδρων κυριών.
  Αναλαμβάνει προστασία κάποιων προσώπων επί αμοιβή. Είναι ταυτόχρονα προστάτης κάποιου αδύνατου σωματικά ή πνευματικά και πάντα εύπορου προσώπου. Αν ήταν έξυπνος δεν θα έκανε αυτή τη δουλειά.
  Μπορεί όμως να είναι και τεμπέλης και να ζεί χωρίς να δουλεύει. Τον συναντάει κανείς σαν πορτιέρη και προστάτη σε οίκο ανοχής ή σε κάποιο ξενοδοχείο. Θα μου πείς μπορεί να μη λέγεται εκεί νταβατζής, αλλά κάπως αλλιώς. Δεν αλλάζει και πολύ. Ο νταβατζής ψάχνει για πελατεία περιμένοντας ακόμη και σε κάποιο σταυροδρόμι ή σε πολυσύχναστο μέρος.
  Σε πλησιάζει με απλό και ήρεμο τρόπο και σε αρχίζει στα ψιλόλογα. Δεν αργεί να σου αποκαλύψει το στόχο του και το πρόσωπο που θα σε πάει. Προτείνει την τιμή, την ώρα και το μέρος. Εάν ο πελάτης συμφωνεί όλα γίνονται με πρόγραμμα και πάντα αθόρυβα. Ο ίδιος είναι ευπαρουσίαστος και μειλίχιος και μπορεί να κερδίσει από την αρχή κάποια συμπάθεια. Εάν ήσαν πιό δραστήριοι κατέληγαν να γίνονται σωματέμποροι.
Ο Νταβατζής και
η γνωστή/άγνωστη
 [1] Απόκρεως, αποκριά, απόκριες: Η αποκρέα (ενν. Κυριακή ή ημέρα), αρχικά, προσδιόριζε την τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως> γεν. ενικ. του ουσ. “κρέας”). Γι αυτό, άλλωστε, η σαρκοφαγία, τιμάται ιδιαίτερα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, με αποκορύφωμα την Τσικνοπέμπτη. Η τελευταία ημέρα σαρκοφαγίας (η αποκριά) προσδιόρισε, τελικά, όλη την περίοδο των αποκριάτικων εορτασμών. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πιστοί αποκρεύουν (απέχουν από το κρέας) την ημέρα του Aγίου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου), πριν αρχίσει η νηστεία των Χριστουγέννων, την Κυριακή των Aγίων Πάντων (την Kυριακή μετά την Πεντηκοστή) και την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, για τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.

Πηγή
Ελληνική Λαογραφία
Related Posts Plugin for   WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου