Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2011

Παρουσίαση του Καταμαράν "ΙΛΙΟΝ"


Θεόδωρος Αγγελώνιας http://tangelonias.blogspot.com
Από τον ηλεκτρονικό τύπο πληροφορηθήκαμε ότι, σε 15 περίπου ημέρες το "ΙΛΙΟΝ" θα βρίσκεται στην περιοχή μας και θα συνδέει ακτοπλοϊκά την Σαμοθράκη με την Αλεξανδρούπολη. Βέβαια πριν τον κατάπλου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το πλοίο θα μπει σε δεξαμενή για επισκευές αλλά και για ανακαίνιση ώστε να αλλάξει κατηγορία από Γ σε Β. Εμείς απλώς θα...
κάνουμε μια φωτογραφική παρουσίαση του σκάφους καθώς και μια αποτύπωση των τεχνικών του χαρακτηριστικών.
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το περίεργο σχήμα του σκάφους οφείλεται στο ότι είναι  ένα πλοίο Catamaran τύπου SWATH, δηλ. το «ΙΛΙΟΝ» είναι Καταμαράν που έχει δύο πλωτήρες (διπλοκάρινο) σε σχήμα τορπιλών.
 Οι πλωτήρες τύπου SWATH
Το Καταμαράν (από το Μαλαισιανό "kattamaram",  ακόμη από το Tamil "kattumaram, αγγλικά «Catamaran») αποτελεί ένας σύγχρονος τύπος σκάφους Επιβατηγού ή Επιβατηγού-Οχηματαγωγού. Ο ναυπηγικός αυτός σχεδιασμός απαντάται ήδη στους ελληνιστικούς χρόνους. Ο Πτολεμαίος Δ' Φιλοπάτωρ ( 245 – 204 π.Χ. ) είναι γνωστό ότι ναυπήγησε ένα πλοίο με το όνομα «Θαλαμηγός». Ένα πλοίο με δύο καταστρώματα και δύο καρίνες έχοντας μάλιστα διαστάσεις τεράστιες για την εποχή του, δηλαδή ΜήκοςΧΠλάτοςΧΎψος: 115m.Χ14m.Χ20m
 Το πλοίο του Φιλοπάτορα "Θαλαμηγός"
Αν και η ετυμολογία του όρου παραπέμπει στη Μαλαισία και Σρι Λάνκα, ο τύπος του σκάφους εμφανίζεται κυρίως στο Νότιο Ειρηνικό ωκεανό(Πολυνησία και Ωκεανία). Ο τύπος παρέμεινε άγνωστος για τους Δυτικούς μέχρι το 1877 όταν ένας Αμερικανός ο Nathanael Herreshoff, άρχισε να ναυπηγεί πλοία τύπου Catamaran (US Pat. No. 189,459), με το όνομα 'Amaryllis'.
Τα πλοία καταμαράν έχουν μεγάλο πλάτος σε σχέση με το μήκος των κλασσικών πλοίων και εξ αυτού μεγαλύτερη ευστάθεια καθώς επίσης και μεγαλύτερη ταχύτητα (συγκριτικά με το πλάτος) παρουσιάζοντας έτσι μικρότερες αντιστάσεις.
Το ΙΛΙΟΝ με τα παλιά σινιάλια
Όσον αφορά τους πλωτήρες τύπου SWATH πρέπει να αναφέρουμε ότι χρησιμοποιούνται κυρίως για πλοία που θέλουμε να αντιμετωπίζουν την θαλασσοταραχή με τον τρόπο που την αντιμετωπίζει ένα σκάφος με πολύ μεγαλύτερο εκτόπισμα. Ένα άλλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου τύπου πλωτήρων είναι ότι έχει την δυνατότητα να προσφέρει μια  μεγαλύτερη αναλογία επιφάνειας καταστρώματος σε σχέση με το εκτόπισμα. Με απλά λόγια μπορούμε να ναυπηγήσουμε ένα πλοίο με μεγάλες διαστάσεις χωρίς να έχει, και μεγάλο εκτόπισμα. Το αποτέλεσμα είναι ότι ένα αρκετά μικρό σκάφος μπορεί να πλέει πολύ σταθερά σε θαλασσοταραχή. Ένα 50 μέτρων πλοίο μπορεί να πλέει  σε θάλασσα με κυματισμό ύψους αρκετών μέτρων με σχετική ευκολία. Ο τύπος πλωτήρων  SWATH εφευρέθηκε από τον Καναδό Frederick G. Creed, το 1938. Παρακάτω καταγράφουμε κάποια στοιχεία για το πλοίο.


Στοιχεία Πλοίου
Τύπος Πλοίου: Passenger
Έτος κατασκευής: 1995
Μήκος x Πλάτοςx Βύθισμα: 44.98M x 11.20M x 2.90M
Ταχύτητα πραγματική (Μέγιστη / Μέση): 16.5 / 15.4 knots
Σημαία: Greece [GR]
Διακριτικό: SX3374
ΙΜΟ: 8989460, MMSI: 240347000 
Η θέση του πλοίου στο http://www.marinetraffic.com

Τελευταία Γνωστή Θέση
Περιοχή: Ionian
Γεωγρ. Πλάτος/Μήκος: 39.64953° / 19.84992°
Τρέχον Λιμάνι:Κέρκυρα
Τελευταίο Γνωστό Λιμάνι: PIRAEUS
Πληροφορία Ελήφθη: 27/6/2011
Η θέση του πλοίου από το http://www.marinetraffic.com

Για το συγκεκριμένο πλοίο στις ιστοσελίδες  ShipSales.com  και  στο  shipseller.net  υπάρχει αγγελία για την πώληση του πλοίου, όπου βρήκαμε τα παρακάτω στοιχεία για το πλοίο.

Description:MV ILION
 
RO/PAX CATAMARAN VSL
Τυπος πλοίου ROPAX (εκ του αγγλικού ιδιώματος Ρολ-ον - Ρολ-οφ (Roll-on/Roll-off) passenger) Catamaran

STEEL HULL
Ατσάλινο κύτος
BLT 1995, 
Έτος κατασκευής

GREECE CLASS HELLENIC REGISTER OF SHIPPING
Νηογνώμων: ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΩΜΩΝ
LAST SS/DD PASSED 07/2010 
Τελευταία επιθεώρηση (Η ειδική επιθεώρηση (special survey), κάθε 4 χρόνια με δυνατότητα παράτασης (extension of survey). Στη περίπτωση παράτασης στα 2,5 χρόνια μεσολαβεί η ενδιάμεση επιθεώρηση (medial survey).

DIMS 44.98M x 11.20M x 2.90M
Διαστάσεις: 44.98M x 11.20M x 2.90M

GRT 239 / NRT 71
Χωριτικότητα: κόροι ολικής χωρητικότητας 239/ κόροι καθαρής  χωρητικότητας 71

M/E 2 x CAT 3516, 1000BHP EACH
Μηχανές προώθησης: 2x CAT 3516, 1000BHP η καθεμία.

SPEED 17KN ON ABT 450LIT PER HOUR
Ταχύτητα 17 Kn κατανάλωση 450 λιτ. Ανά ώρα

GENS 2 X CAT 3304B2 AT 106KVA EACH
Γεννήτριες CAT 3304B2 AT 106KVA η καθεμία.

PAX 350 CARS 35
Επιβάτες 350 Αυτοκίνητα 35

6 CABINS WITH 12 BEDS + 2 CABINS WITH TTL 8 BEDS 14 WC
6 καμπίνες με 12 κλίνες + 2 καμπίνες με συνολικά 8 κλίνες και 14 WC

FO 40,000LIT / FW 20,000LIT
Χωρητικότητα καυσίμων 40.000λιτ. Νερού 20.000λιτ,

Να ευχηθούμε τέλος ολόψυχα, καλά ταξίδια, καλές θάλασσες και πάντα ευχάριστες αλλά και ασφαλείς πλεύσεις!
Θ. Αγγελώνιας

Παρακάτω η φωτογραφική παρουσίαση του σκάφους:

Το garage του σκάφους
Ο καταπέλτης του πλοίου
Το σαλόνι στο κατάστρωμα της γέφυρας του Ίλιον
Το σαλόνι στο κατάστρωμα της γέφυρας του Ίλιον
Το ανοικτό κατάστρωμα στο κατάστρωμα της γέφυρας του Ίλιον
Το ανοικτό κατάστρωμα στη κόντρα γέφυρα του Ίλιον
Το ανοικτό κατάστρωμα στη κόντρα γέφυρα του Ίλιον
Η πρύμη του Ίλιον στη δεξαμενή του Βασιλειάδη.
Η πρύμη του Ίλιον στη δεξαμενή του Βασιλειάδη.
Η πλώρη του Ίλιον στη δεξαμενή του Βασιλειάδη
Το πλοίο σε σημερινή φωτό στον Πειραιά.
To ΙΛΙΟΝ στη μαρίνα των Γουβιών.
Δεμένο καθετα στο MEGA JET στα Λεμονάδικα στις 2 Ιουλίου 2008
Το Ίλιον στο Πειραιά

Πηγές:



Related Posts Plugin for   WordPress, Blogger...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου